niedziela, 29 sierpnia 2010

Ciasto ze slonecznikiem

Bardzo lubimy chrupac slonecznik,ale tylko ten ,ktory samemu sie luska...ciekawe dlaczego??bo chyba sama przyjemnosc w jedzeniu slonecznika tkwi wlasnie w jego luskaniu....mnie przynajmniej bardzo wciaga,tak samo jak orzeszki czy chipsy...a wiec wiedzac ze lubimy chrupac slonecznik ,kupilam kiedys sporo takiego gotowego obranego,no ale gdzie ta przyjemnosc???:(  a wiec skombinowalam ciasto...i owszem ,zjadliwe ono bylo!!:)

Ciasto ze slonecznikiem
skladniki:

*biszkopt z 6 jaj
    
Na gore ciasta:
*ok 0,5 kg sloneczniku obranego
*3 lyzki miodu
*3lyzki cukru
*pol kostki masla

Masa:
Uzylam tutaj masy gotowej od Delekty ,,Tiramisu,,ale mysle ze jeszcze lepsza bedzie zwykla masa budyniowa.


Wykonanie:
Upiec biszkopt.Nastepnie mase,ktora robimy
nastepujaco:
Na rozgrzane maslo wsypujemy slonecznik,cukier , miod i smazymy do mometu kiedy slonecznik nabierze lekko brozowego koloru i bedzie chrupiacy w smaku.Kiedy biszkopt bedzie juz prawie upieczony wyjac blaszke z pieca i wylozyc na nie mase slonecznikowa,ponownie wlozyc do pieca i zapiec okolo 10 min w temp ok 150st.


W tym czasie zrobic mase tiramisu(lub budyniowa).Ostudzone ciasto przekroic w poprzek i na jedna czesc wylozyc mase,druga przykryc,wstawic do lodowki.Ciasto najlepiej smakuje na drugi dzien.

Pamiatka z Turcji,bylam zauroczona polami przepieknie kwitnacych ogromnych slonecznikow.

1 komentarz:

  1. Ewa brawo!!! cieszę się że i Ciebie 'wzięło', pieczesz i gotujesz cuda, bardzo fajnie że pokażesz innym te smakowitości, trzymam kciuki za bloga i za właścicielkę cudownego psiaka! :)
    Pozdrawiam cieplutko...u mnie słońce dzisiaj to u Ciebie na bank jutro będzie!

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza,zapraszam ponownie:)