czwartek, 30 grudnia 2010

Sernik z Chalwa

SWIETA SWIETA I po....swietach...trzeba po malu wracac do codziennosci bo czar i ich magia juz po malu odchodzi w zapomnienie,no pozostal jeszcze Sylwester i Nowy Rok,ale to dopiero jutro...
Swieta w tym roku byly dla mnie wyjatkowe,spedzilam je w domu w Polsce(po raz pierwszy od pieciu lat),z najblizszymi,z babcia z rodzicami z braciszkiem i jego rodzinka...bylo naprawde cudownie spokojnie ,zycze kazdemu takich prawdziwych rodzinnych swiat...
Przed swietami przegladalam kilkanascie blogow ,zeby cos nowego upiec na te swieta,w oko wpadlo mi sporo ciekawych przepisow,ale niestety musialam wybrac cos co moglabym spokojnie przewiezc,cos co mi sie je rozwali,nie rozplynie itd..no i wybralam m.in.Sernik Chalwowy,ktory znalazlam u Dorotus  wlasciwie nic w przepisie nie zmienilam,moze tylko zmienilam proporcje,bo robilam z podwojnych ilosci,i nie robilam polewy chalwowej tylko czekoladowa,natomiast do srodka dodalam nieco wiecej chalwy niz podala Dorotus.

Przepis cytuje za Dorotus                                                 


Składniki na spód:
  • 100 g ciastek digestive(ja dalam petitki)
  • 40 g masła, roztopionego
Ciasteczka pokruszyć wałkiem lub malakserem na piasek. Dodać roztopione masło i wymieszać.
Formę tortownicę o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na spód wysypać masę ciasteczkową, wyrównać. Odstawić.

Składniki na masę serową:
  • 80 dag sera twarogowego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie(dalam serek zielona laka ,waniliowy i naturalny)
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 4 duże jajka
  • pół szklanki śmietany kremówki (125 ml)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 300 g chałwy sezamowej waniliowej (lub Waszej ulubionej) pokruszonej na grubsze kawałki
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii lub nasionka z 1 laski wanilii 
  •  
 
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Ser utrzeć z cukrem w misie miksera. Dodawać jajka, jedno po drugim, krótko miksując po każdym dodaniu. Dodać pozostałe składniki i zmiksować, tylko do połączenia się składników, na końcu przy pomocy szpatułki wmieszać pokruszoną chałwę.
Masę serową przelać na ciasteczkowy spód, wyrównać.
Na najniższej półce w piekarniku postawić naczynie wypełnione wodą - sernik pieczemy w kąpieli wodnej. Na wyższej półce położyć formę z sernikiem. Piec w temperaturze 170ºC przez około 1 godzinę. Wystudzić w lekko uchylonym piekarniku. Wyjąć, wystudzić do końca, polać polewą (przepis poniżej) schłodzić przez 12 h w lodówce


Sernik jest naprawde pyszny,fajnie czuc chalwe polaczona z serkiem i czekolada(polewa)
Dorotus dziekuje!!!!

9 komentarzy:

  1. wygląda smakowicie, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda twój serniczek :)
    Pozdrawiam i życzę smakowitego roku 2011 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie że juz jesteś, a sernik mnie też kusi i kusi...jestem strasznym łasuchem na chałwę, nie może w domu leżeć :) a taki sernik z chałwą to bank bym zjadła sama :)) muszę upiec, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam sernik, a ten wygląda bosko! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. zapowiada sie pyszny serniczek:) a takiego z chalwa to jeszcze nie jadlam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ten sernik to zdecydowany nr I w Świeta! piekła go moja siostra i zamierzam wkrótce upiec i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszny ten sernik,szczególnie na włoskiej ziemi gdzie takich serników brak

    OdpowiedzUsuń
  8. żeby tak za dnia grzeszyc?
    rewelacyjna alternatywa dla pospolitego serowca.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam serniki a w połąćzeniu z chałwą musiał smakować rewelacyjnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza,zapraszam ponownie:)