niedziela, 9 stycznia 2011

Ciasto z wisniami

Dzis ponownie wracam do swojego archiwum i wpisuje przepis na ciasto z wisniami.
To ciasto jest dla mnie szczegolne,bo bylo pierwszym ciastem jakie w zyciu upieklam ,a co sie pochwal nasluchalam to moje,no i chyba dzieki tym pochwalom zaczelam pichcic...bo nikt mnie nie zdolowal a dodal skrzydelek.Bylam wtedy chyba w czwartej klasie szkoly podstawowej,i nauczylam sie piec biszkopt u mojej serdecznej przyjaciolki Kasi H.a przepis na mase? nie mam pojecia ...
Boszkopt robie do dzis ten sam,czyli proporcje sa takie:ile jajek tyle lyzek cukru i tyle lyzek maki plus naturalnie proszek do pieczenia i jakis olejek czy wanilia.

Masa wisniowa z kaszy manny
  • 1szklanka kaszy manny blyskawicznej
  • 2szklanki mleka
  • cukier do smaku
  • niecala kstka masla
  • sloik wisni wydrylowanych(bez soku)
Ugotowac kasze manne na mleku z dodatkiem cukru na gesto.Kiedy masa bedzie zimna utrzec maslo dodajac po lyzce kaszy ,nastepnie zmieszac z wisniami za pomoca blendera.


Biszkopt przekroic w dwoch miejscach,przelozyc masa,na wierzchu polac ulubiona polewa czekoladowa lub kakaowa posypac wiorkami kokosowymi...to wszystko.

Ciasto jest stare ,moze juz nie modne ,bo teraz jadamy ,,lzejsze,, ciasta ,ale czasem wracam do niego bo czuje jakis sentyment...no i nadal smakuje:)

Dodam jeszcze ze to ciasto robilam juz w roznych wersjach np z jagodami ,z malinami...ale wisnie przebijaja wszystkie.

12 komentarzy:

  1. pyszne ciastowe sentymenty.. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. każde ciasto biszkoptowe jest pyszne !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka podwójna przyjemność. Pyszne ciasto i miłe wspomnienia.
    Zaciekawił mnie ten krem. Takiego jeszcze nie robiłam ani nie jadłam:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pochwały jak najbardziej zasłużone :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię takie stare przepisy, szczególnie cenne gdy wiążą się z jakąś historią :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewuniu ciasto piękne....a debiuty to sie pamieta:) pamietam, ze moim było ciasto piegusek:) pozdrawiam ciepło z chotowitkowa:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniała ta wiśniowa masa z kaszy.
    ciasto zasługuje na chwalenie z każdej strony ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak Ewo, zmieniłam. Bo w sumie mam tam wszystkiego po trochu, takie pomieszanie z poplątaniem:)Trochę kulinarnie, trochę robótkowo:0
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto, które jest wyjątkowe, ponieważ pierwsze :)Wygląda pysznie i na pewno pochwały są zasłużone :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne są takie sentymentalne wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. smakowite jest to ciacho:) chetnie sie poczestuje kawałeczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  12. kurcze z malinami wersja jak dla mnie bylaby idealna, ale ciasto prezentuje sie bombowo ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza,zapraszam ponownie:)