sobota, 25 czerwca 2011

Sernik z budyniem czekoladowym

Po raz pierwszy z tym ciastem spotkalam sie bedac, u moich rodzicow , podczas tegorocznych Swiat Wielkanocnych.Ciasto upiekla moja bratowa Asia...no i zakochalam sie w nim,wstyd sie przyznac,ale zezarlam cale prawie sama.Uwielbiam serniki i mam ich ciagly niedosyt,a ciasto smakowalo mi wyjatkowo.Drugi raz jadlam je podczas moich urodzin.Moja bratowa wraz z cala rodzina zrobila mi mily prezent i zorganizowala przyjecie niespodzianke no i serniczek z budyniem czekoladowym a na nim...oj ogromna ilosc cieniutkich swieczuszek...naprawde bylo milo,nawet bardzo,wzruszajaco...
 Przyszedl czas i postanowilam upiec sama owe cudo bo ciagle czuje niedosyt.Wpisalam w google i pokazalo mi sie kilkanascie stron z przepisami ,ktore byly wlasciwie jednakowe,najstarszy jaki znalazlam byl tutajTam podaje przepis Anusiaczek,(za Bajaderka)ja pozwolilam sobie uzyc go jako wzorca.Nie zrobilam go identycznie wg przepisu,bo niestety nie mialam wszystkich dokladnych skladnikow stad pewne zmiany .


Przepis cytuje za Anusiaczkiem z uwzglednieniem  moich zmian



ciasto:
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
12,5 dag margaryny -uzylam Kasi
0,5 szklanki cukru
2 jajka i 1 żółtko -ja dalam tylko 2 jajka

masa budyniowa:

3 budynie czekoladowe(na 0,5l mleka każdy)
1l mleka

ja dodalam jeszcze 0,5 szklanki cukru

masa serowa:

12,5 dag miękkiej margaryny -uzylam Kasi
0,5 szklanki cukru
4 serki waniliowe lub ok. 60 dag serka do wypieków i cukier waniliowy -uzylam dwoch kostek zwyklego sera bialego-tlustego oraz jeden jogurt brzoskwiniowy
3 jajka i 1bialko-ja uzylam dwoch bialek

1 opakowanie budyniu śmietankowego -ja uzylam 2 budynie
  od siebie dodalam jeszcze puszke pokrojonych brzoskwin

oraz olejek migdalowy

polewa czekoladowa


1. Przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia na stolnicę, dodajemy margarynę i siekamy dokładnie nożem. Dodajemy cukier, jajka i żółtko, zagniatamy szybko ciasto, wałkujemy je i układamy w wyłożonej pergaminem blaszce.

2. Budynie gotujemy w 1l mleka. Powstały gęsty krem, jeszcze gorący rozprowadzamy na surowym cieście. Odstawiamy do wystudzenia.
3. W tym czasie przygotowujemy masę serową. Margarynę ucieramy z cukrem do białości. Cały czas ucierając dodajemy na przemian serek (nie mielilam sera tylko rozgniotlam go dobrze widelcem)i żółtka. Wsypujemy budyń śmietankowy, mieszamy. Z białek ubijamy sztywną pianę, delikatnie łączymy ją z masą, a następnie rozkładamy równomiernie warstwę serową na zimnym budyniu czekoladowym.
4. Ciasto wkładamy do pieca nagrzanego do 180 stopni C i pieczemy ok. 50 minut. Po upieczeniu i wystudzeniu nakładamy polewę czekoladową. 

Do wyciecia ciasta uzylam metalowej foremki w ksztalcie kola...mialo byc ladnie do zjecia ,)

Posypalam wiorkami kokosowymi

17 komentarzy:

  1. oj poluję na takie foremki pierścienie ....sernik prezentuje sie bardzo elegancko Ewuś ....i nie dziwie sie, że oszalałaś na jego punkcie:) pozdrawiam Kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  2. taki serniczek zjadłabym z wielką ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawe zdjęcia ;]
    i naprawdę, urocze torciki serowe.
    och, aż się głodna powolutku robię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie się prezentuje, aż ślinka leci na sam jego widok. Kiedyś zrobiłam sernik z czekoladą na wierzchu, bardzo wszystkim smakował. Już sobie wyobrażam jaki musi być pyszniasty ten Twój serniczek Ewo :))
    Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko!:) Wszystko co lubię. Sernik i budyń czekoladowy. Pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie próbowałam jeszcze serniczków z budyniem ale z wielką chęcią też takie przygotuję mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezły pomysł :-) Wykonanie też :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewciu, pięknie wygląda ten serniczek. No i już sobie wyobrażam, musi smakować wspaniale :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. ewus serniczek wyglada cudownie. ja prawdopodobnie tez wciagnelabym bym caly. pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja sernikożercą nie jestem, ale skusiłabym się na kawałeczek, bo ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wow, sernik i budyń? zadziwiasz mnie Ewo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sernik to chyba moje ulubione ciasto, a z budyniem musi smakować rewelacyjnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie słyszałam o taki cieście, ale wygląda rzeczywiście świetnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza,zapraszam ponownie:)