sobota, 12 stycznia 2013

Ciasto-ptasie mleczko

Ciasto ptasie mleczko...ciekawe dlaczego ma taka nazwe? czy ktos kiedys pil mleko od ptaka??
Ciasto banalnie proste,znane na pewno wszystkim.Takie ciasta robilam jak uczylam sie piec, a to byl kiedys dawno taki moj ,,hicior,,.Ostatnio cos mnie wzielo na wspomnienia i przypomnialam sobie o nim.

Skladniki
Biszkopt z 2 jajek przepis jest np.: tutaj
zasada jest taka : ile jajek tyle lyzek maki i tyle samo lyzek cukru

 Wylewamy ciasto na malej tortownicy.

Ponadto potrzebujemy :
Na mase:
500 ml smietany 36%
2 cukry waniliowe
2 usztywniacze do smietany
1 galaretka o smaku pomaranczowym rozpuszczona w 1/2 szklanki goracej wody

Owoce
2 banany
3 mandaynki
4 morele-ja dalam swieze,ale moga byc np ze sloika lub z puszki

2 lyzki marmolady-uzylam o smako rozanym

Galaretka czerwona-wisniowa

Ubic smietane z cukrami i usztywniaczami na sztywno.Galaretke pomaranczowa rozpuscic w 1/2 szklanki goracej wody,odstawic do wystygniecia.
Wlasciwie najlepiej zaczac robienie tego ciasta od rozpuszczenia galaretek,bo do masy dodajemy galaetke dobrze schlodzona,a na wierzch ciasta wylewamy galaretke juz tezejaca,tym sposobem unikniemy ,,wyplyniecia ,, galaretki w niepozadane miejsca ,a zostanie nam ona ladnie na wierzchu ciasta.
Owoce pokroic w kostke ,w plasterki ,jak komu wygodnie.Normalnie mieszalam je z masa smietanaowa a potem wykladalam na ciasto,tym razem zrobilam blad i poukladalam je na ciescie biszkoptowym i potem dopiero przelozylam smietana,co zaowocowalo nierownomiernym rozlozeniu sie smietany miedzy owocami,dlatego najlepiej owoce wymieszac ze smietana zanim jeszcze wylozymy je na ciescie.

Biszkopt smarujemy marmolada,na wierzch wykladamy mase z owocami wkladamy do lodowki,az masa stezeje,nastepnie wylewamy tezejaca juz galaretke wisniowa,wkladamy do lodowki .




19 komentarzy:

  1. wygląda świetnie, w sam raz do popołudniowej kawy :)
    pozdrawiam,
    Szana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szana ,ja juz je jadlam przed obiadem:)ale na popoludnie chyba jeszcze starczy;)

      Usuń
  2. Ewuś, ono jest piękne! Delikatne i smaczne,no i ślicznie kolorowe.
    A czemu ptasie mleczko?Mnie się to kojarzy,że ptasie piórka są takie delikatne i lekkie jak ta pianka właśnie:)
    Usciski:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w sumie i tak mozna to odebrac...kiedys byla taka reklama ,jakies aniloki,ptasie biale piorka w to wszystko w chmurach takich bialych...;)

      Usuń
  3. Ewa rzuć choć kawałeczek!!! a ja zaraz rogaliki Ci podeślę:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie określenie ptasie mleczko to coś najlepszego z najlepszych:). A Twoje ciasto wyborne, choć szybciej zrobiłabym je latem:). Serdeczności Ewinka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie się prezentuje to ciasto, porywam kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne i efektowne:) zjadłoby się:)

    OdpowiedzUsuń
  7. witam serdecznie pania Ewke :) kolejny moj powrot tym razem mam nadzieje na dluzej :) pozdrawiam-corka marnotrawna Holendrzyca x

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię takie ciacha ...też się uczyłam piec na takowych ...a i Holendrzyca się odezwała ...wracaj do nas Kochana:) wielki buziak Ewuniu Jola

    OdpowiedzUsuń
  9. hej Jolu :) zapraszam do mnie . PRZEPRASZAM wielkie za brak znaku zycia. sporo sie dzialo . duzo mamy do nadrobienia! buziole wielkie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kobietki jak sie ciesze...Holendrzyco,my sie martwilysmy o CIebie!!!zniknelas i koniec,nie Jolus?Ale fajnie ze jestes znowu:) i ponawiam prosbe Joli wpadnij do nas!!

    OdpowiedzUsuń
  11. tylko adresik by mi sie przydal bo znowu gdzie zapodzialam :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszności :) Wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie klasyki, ja też muszę koniecznie parę przepisów odświeżyć :-)
    No ja niestety muszę cytrusy pominąć, bo jestem strasznie na nie uczulona :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. A wiesz Grazynko ze ja tez mam uczulenie na cytrusy...ale czasem nie potrafie ich sobie odmowic,a potem cierpie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza,zapraszam ponownie:)